Klik-Klik

Klik-Klik..

9/11/09

27 - 10 - 2009

Setahun.....

sume itu telah berlalu... perjalanan masih jauh.. namun aku masih tercari2 arah kehidupan ku sebenar... dimana... dimana.. dan dimana... mmg perit bila kite hidup tanpa insan yg tersayang... namun hati kepingin bahagia seperti insan lain...tp bila..... kuasa allah kite tak dapat nk ubah...

harini... sakit abah berulang kembali... membuatkan aku teringat kenangan tahun lepas.. 27 hb oktober 2008... ramai sanak saudara dtg kemari.. dtg membawa harapan untuk menerima bakal insan baru.. namun 3 hari selepas mengecapi kebahagiaan akhirnya terbongkar segalanaya.. perit sgt nk terima.. mula2 susah nk belajar hidup sendiri.. sukar nk belajar menjadi org asing...

smpai bila aku harus menunggu untuk ku bertemu cinta sejati.. smpai bila.. jika die muncul akan ku jaga sepertimana ku jaga diriku.. nape susah dan payah nk menepis segala dugaan kan.. namun aku gagahi jua tempuh liku2 kehidupan ini..

bila diingatkan hal yg lepas.. knape baru skang.. npee x dr dlu lg.. tidaklah aku membuang masa menenti dan terus menanti... biarlah aku tahu dahulu dr hdup merana.. tp knape kejam sgat kau menyeksa hati aku.. 4 tahun aku lalui dgan penuh sabar.. knape ini yg kau balas..sdih.. sdih..sdih..

sememangnya aku dpat merasa yg kau kini bahagia dgan pilihanmu... aku dpat merasa segalanya... biarlah hakikatnya hati aku terluka.. merana.. asalkan kau bahagi hendaknya...
mgkin kite ditakdirkan berpisah.. ada lebih baiknya dari bersama..

ya allah.. aku bersyukur diatas ketentuanmu.. dan segala petunjukmu... berikanlah aku kegembiraan dan kebahagiaan.. jgn kau rampas kembali sepertimana kau merampas hatinya kepada org lain.. perit sgat untuk dilupakan..

alhamdulillah kini ku lebih selesa.. dan bahagi hendaknya. apa yg pasti langkah masih jauh...

Tiada ulasan: