Klik-Klik

Klik-Klik..

23/09/09

Life..

Harini Raya ke -5...

harini sedih sgat rye.. feel tue ade tp sikit je.. walau luaran penuh gelak tawa.. tp dalaman ak tiada siapa tau dan ngerti.. raya kalini tiada ape yg istimewa berbanding taun2 lepas.. 1 syawal aku melangkah dgan penuh kesedihan.. dan terpaksa ku berpura gembira.. walaupun hati sedih dan pedih.. tuhan je tau ape yang aku rasa.. namun aku tetap kuatkan semangat demi keluargaku tercinta.. nak menangis tp yg termampu hanya dalam hati.. itu je yg dapat ku pendam hingga kini...
tiada siapa akan mengerti ape yg ku rasa...

pedih, terhiris, sedih itu yg aku alami sehingga kini... jika tahun2 sudah raya begitu bermakna.. tapi tahun nie seakan menguji ketabahan ku sebagai insan yag hanya manusia biasa punya hati dan perasaan.. ketahuilah itu sume bukan kerelaaku.. aku melangkah pergi dan aku terpaksa mengundur diri bukan kerana diriku.. aku uat sume kerana ingin melihat dirimu bahagia.. bahagia dengannye... bila diingat balik, yang aku pernah berjanji yang aku akan mengundur diri jika kau ade yag lain didalam hati.. ternyata aku tunaikan janjiku padanya..

Kenapalah perjalanan hidup nie begitu rumit skali.. rumit sgt...susah nk dirungkai.. ketika melihat pasangan lain bahagia, bagaimana dengan aku.. adakah aku bahagia kini.. adakah aku hepy kini.. adakah aku gembira kini.. hanya tuhan je yag tau ape yg aku rasa...x semua mengerti..

kesetiaan,kejujuran semuanya ku lakukan untuknye.. tapi tiada apa yg ku dpat.. hanya kesedihan yang ade dlam hidupku.. betapa hancur hatiku hga kini tuhan je yg tau.. hancur yg teamat sgt.. inilah ketakutan yg panah ku katakan padanya.. dan ia menjadi nyata...
ketakutan inilah yang membuatkan aku melangkah dengan penuh cermat.. namun secermat mane langkahku.. akhirnya berakhir dgan kesedihan yag tak dapat terungkai satu persatu...

hga harini ape yg ku mampu lakukan hanyalah menangis dan melangkah kehidupan dgan penuh tabah dan tenang....

ketahuilah mama,abah, adik dan kengkawan sume.. hakikat yang sebenarnye aku x sekuat kalian nk menempuh kehidupan ini.. aku hanya insan yang lemah.. hanya doa yg mampu ku lakukan untuk mendapat petunjuk..

4/09/09

PUREST OF PAIN

I'm sorry I didn't mean to call you
But I couldn't fight it
I guess I was weak and couldn't even hide it
And so I surrender just to hear your voice
I know how many times I said I'm gonna to live without you
And maybe someone else is standing there beside you
But there's something baby that you need to know
That deep inside me I feel like I'm dying
I have to see you it's all that I'm asking

Chorus
Baby, give me back my fantasies
The courage that I need to live
The air that I breathe
Livin' with out u, my world's become so empty
My days are so cold and lonely
And each night I taste the purest of pain

I'm sorry I didn't mean to call you
But I couldn't fight it
I guess I was weak and couldn't even hide it
And so I surrender just to hear your voice


p/s : This Song Is make me feel calm.. make me feel tink everything.. about myself n the other..

Cinta ini membunuhku

Kau membuat ku berantakan
Kau membuat ku tak karuan
Kau membuat ku tak berdaya
Kau menolakku, acuhkan diriku
Bagaimana caranya untuk
Meruntuhkan kerasnya hatimu
Kusadari ku tak sempurna
Ku tak seperti yang kau inginkan

Reff:
Kau hancurkan aku dengan sikapmu
Tak sadarkah kau telah menyakitiku
Lelah hati ini meyakinkanmu
Cinta ini membunuhku

I’m sorry, goodbye

Sebelum bertemu denganmu hidupku bahagia
Semenjak bertemu denganmu ku makin bahagia
Semakin lama aku semakin tahu tentang engkau
Sedikit kecewa ternyata engkau tak baik

Pertama-tama semua manis yg engkau berikan
Membuat aku merasakan cinta sebenarnya
Semakin hari semakin terungkap yg sesungguhnya
Ku makin kecewa ternyata kau penuh dusta

Maafkan ku harus pergi
Ku tak suka dengan ini
Aku tak bodoh
Seperti kekasihmu yang lain
Terima kasih oh TuhanKau tunjukkan siapa dia
Maaf kita putus
So thank you so much I’m sorry, goodbye

Seribu cara kau membuaiku dengan puitis
Maybe kau lupa bahwa aku pun juga manusia
Yang punya mata, punya hati, dan perasaan
Maaf aku pergi dan takkan untukmu lagi


Labels:

3/09/09

Ramadhan Ke 14

Lagi 2 minggu nk raya..

tp........ raya taun nie cm x best je.. mcm de sumting yg kurang...
ntahlah ape yg kurang pun x pasti.. tapi.. bila diingatkan balik zaman kanak2.. mmg best..
kebiasaan nye masuk waktu malam je.. yang pasti berkumpul nain galah panjang, main mercun, bunga api.. but aku x ketinggalan... sememangnye aku ni lasak yang amat.. dan sebab tue mama n abah pening gara aku.. lalalal.. sory ya mR mohmad n Mrs Rosnah... Luv U MMuahh.. ape yg pasti.. tiap kali ramadhan kami sibuk ngemas umah mcm menteri nk dtg beraya kat rumah.. ngeh3.. But Bila tiba ramadhan Perang 3 segi pula msti dtg.. tiap2 tahun.. kami 2 beradik dah paham.. Sume gara2 berselisih pendapat tentang warna cat yg bersesuaian.. dan yg pasti.. my room is pink kaler.. huuuuu like it so much.. thanks abah..

Tapi satu je.. sbb ak nie jnis lasak, so abah selalu minta aku bantu die cat rumah dari ruang tamu hingga ke dapur termasuk bilik2... walawei.. but my adik plak bantu mama dari segi penyediaan hiasan dalaman.. ngeh3 Mr Mohmad Jr dun be angry ya... perkara yang x leh nk dilupakan pada zaman kanak2 ribena kan... ermmm.. . ak lah leader men bunga api.. kre pengeluar bunga api terbesar.. ngeh2... tu zaman kanak2.. now i'm 23 stil like kanak2 ribena ag.. when balik kampung x pelu bersusah payah nk terpisah.. cz my mum n dad nye kampung dkat2 je.. tu yang best tue.. zaman kanak2 bagi aku adalah zaman yg paling best n berharga...

bila berginjak 23 plak... aku x mcm 23.. tp cm kanak2 12 years.. sbb aku manja sgat with my dad n mum.. terutama my lil bro.. fuiyooo garangyeee.. hari2 kne marah ngan die.. dahsyatt.. now he protect me from everything.. love themm soo much...yang best kalo balik kampung.. mama n abah pasti berentap kalo nk masak pada malam raya.... tapi tiada sape leh dpat kalahkan abah.. ngeh3.. sdap woo.. nak2 kari ayam.. layannnnnn... makan ngan ketupat di pagi raya... itu kat kampung mama...kalo kat kampung abah.. selalunye aku akan duk tepi sungai..smbil menikmati udara segar.. but never forget NASI AMBANG.. perghh... ske gle... ade mee,ayam masak kicap, sambal suhun.. ermm yg paling best balik kg abah dok kejar ayam.. ngeh3...kalo kampung mama plak dok kejar masakan istimewa... hahahaha.. kalo lik kampung abah n mama.. hari2 mmg best sbb masakan sedap muncul dikala perut ku ngah berdansa...

but never forget to eat MURTABAK singapore... nyum..

heeee... 2 mgu ag rye.. so malam rye pasti mama singahh bli murtabak singapore...nyum2..
xsabar...

2/09/09

Mengalah....

Jelaskan Padaku Isi Hatimu
Seberapa Besar Kau Yakin Padaku
Untuk Tetap Bisa Bertahan DengankuMenjaga Cinta

IniPertengkaran Yang TerjadiSeperti Semua Salahku
Mengapa Selalu Aku Yang Mengalah
Tak Pernahkah Kau BerfikirSedikit Tentang Hatiku

Mengapa Ku Yang Harus Selalu Mengalah
Pantaskah Hatiku Masih Bisa Bersamamu
Jelaskan Padaku Isi Hatimu
Seberapa Besar Kau Yakin Padaku
Untuk Tetap Bisa Bertahan
DengankuMenjaga Cinta Ini

Mengapa Selalu Aku Yang Mengalah
Tak Pernahkah Kau BerfikirSedikit Tentang Hatiku
Mengapa Ku Yang Harus Selalu Mengalah
Pantaskah Hatiku Masih Bisa Bersamamu