Klik-Klik

Klik-Klik..

21/07/09

MuliaNya Wanita..

Keistimewaan sebagai seorang muslimah....

1) Apabila seorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.
2) Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.
3) Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit maka Allah memberinya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah.
4) Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari mana-mana sahaja pintu syurga yang dia kehendaki.
5) Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh.
6) Aisyah berkata,"Saya bertanya kepada Rasulullah s.a.w, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab Rasulullah s.a.w "suaminya. "Siapa pula berhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah s.a.w. Ibunya."
7) Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya umpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah dan orang yang takutkan Allah akan diharamkan api Neraka ke atas tubuhnya.
8) Apabila memanggil akan engkau dua orang ibu bapamu, maka jawablah panggilan ibumu dulu.
9) Daripada Aisyah r.a barangsiapa yang diuji dengan sesuatu darirada anak-anak perempuan lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api Neraka.
semoga anda semua berasa beruntung menjadi wanita.

Pesanan Mulia Buat Lelaki Dan Wanita

PESANAN BUAT LELAKI...DAN JUGA WANITA!
WANITA:AKALNYA SENIPIS RAMBUT

Jangankan lelaki biasa,
Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita,

tanpa mereka,fikiran dan perasan lelaki
akan resah,
Masih mencari
Walau ada segalanya,

Apa yang tiada dalam syurga?
Namun Adam
tetap rindukan Hawa..

Dijadikan wanita
dari tulang rusuk
yang bengkok itu,
untuk diluruskan
oleh lelaki,

Tetapi seandainya
Lelaki itu sendiri
tidak lurus...
mana mungkin
kayu akan bengkok
menghasilkan bayang yang lurus,

Luruskan wanita
dengan jalan ditunjukkan
oleh Allah SWT,
kerana mereka diciptakan
sebegitu rupa oleh Allah,

Didiklah mereka
dengan panduan nya,
Janganlah cuba menjinakkan
dengan harta,
Kerana nantinya
mereka akan liat,

Janganlah hiburkan mereka
dengan kecantikkan,
Kerana nantinya
mereka derita,>>Kenalkanlah mereka
kepada Allah,
Zat yang kekal,
Disitulah punca
kekuatan dunia!!!

Akalnya
senipis rambutnya,
Tebalkan ia dengan ilmu,
Hatinya
separuh kaca,
Kuatkanlah ia
dengan iman,
Perasaannya
selembut sutera,
Hiasilah ia dengan akhlak,

Suburkanlah ia
kerana daripada situlah nantinya,
mereka akan lihat
nilaian dan keadilan,

Tuhan,
Bisikkanlah
ke telinga mereka
bahawa kelembutan
bukan satu kelemahan,
Ia bukan satu diskriminasi Tuhan,
sebaliknya disitulah
kasih dan sayang Tuhan,

Jinakkanlah diri
kepada Allah,
Nescaya akan jinaklah
segala-galanya
dibawah pimpinanmu lelaki,

Jangan mengharapkan
isterimu semulia
Fatimah Az Zahra,
Andai dirimu
tidak sehebat
Saidina Ali Karamallahuwajhah

Terimalah wanita
dengan seadanya
kerana setiap ciptaan Allah
tidak ada yang sia-sia
semuanya penuh makna....... ...

19/07/09

Yummy


Yummy...

Hahahaha.. jgn jeles.. i 'm online at oldtown white coffe at kajang...tekak trasa nk minum white coffe.. now dh ode dh pun.. hahaha.. tu mmg far kite dr dulu ag... mmg kite ske minum white coffe.. even kalo lik keje pon walau sibuk cmne pon msti singgah mane2 oldtown p minum white coffe.. hahaha.. kalo leh kite nk cri pasangan yg ske white coffe.. leh digelarkan white coffe couple.. mmg best n layannn.... penat nye rini.. tu yg basahkan tekak jap. huhuhu..

p/s: Jgn curi kitenye white coffee tau.. hahahahaha

18/07/09

Penawar Duka...

Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama jimmy.dia ni org johor

Die ade awek name Julie.julie nih dok kt perlis..

Diorng nih xpnah jumpe sblom nih,juz msg n call aje..

Gamba pon diorng xpernah tengok sbb mereka hanya memakai nokia 3310i

Diorng da xthan nk jumpe sngat2

Diorng pon berpakat akn berjumpe pada hari raye pertama..

Dan diorng brcdang utj berjumpe di rumah julie..

Julie telah beritahu keluarga dia yg jimmy akan dtng beraya kerumah mereka..

Pada seminggu sebelom hari raye,Julie terlibat dgn satu kemalangan..

Mayat julie selamat dikebumikan. .

Seluruh keluarga Julie sngt bersedih atas pemergian Julie..

Julie di dapati terkoban dalam kemalangan tersebut..

Akan tetapi,jimmy tidak mengetahui hal ini..

Kebetulan,hp jimmy rosak pada hari kematian Julie..

Sehari sebelum raya,bru lah hp die siap dibaiki…

Apabila hp da ok,jimmy terus msg Julie..

Mesej yg dihantar oleh jimmy tersebut semua di'reply'..

Pada hari yg ditetapkan,dgn alamat yg pernah diberi oleh Julie kpd jimmy..

Jimmy bertolak dr johor pd subuh awl syawal,dan smpai di perlis pd ptng ari 2 juga dengan memandu kereta proton wira 1.6 kepunyaan kwn baiknya…

Bila smpai shj dirumah Julie,dia terus bagi salam dan memperkenalkan diri kepada ibu bapa Julie...

Ibu bapa Julie pon menyuruh jimmy duduk..

Mereka perbualan dgn bertnya tntang diri jimmy..tetapi mata jimmy terjenguk2 kearah dapur dan bilik2 yg ade dirumah tersebut kot2 ade Julie keluar atau menyorok dri dia..

Jimmy semakin tidak senang duduk..

Setelah lama berbual,jimmy pon tny pasal Julie kerana beliau tidak tahan nk berjumpa dgn Julie..

Ibubapa Julie menyarankan supaya jimmy banyak bersabar…

Jimmy semakin hairan,dan bertanya kepada ibubapa Julie,

"kenapa mak cik ngan pak cik??ape yg da berlaku pd Julie??"

"Julie telah meninggal dunia" kata ibu Julie..

Jimmy semakin kehairanan..

Jimmy bertanya"bila mak cik??sbb apa??"

Ibu bapa Julie pon menceritakan tentang hal kejadian..

Jimmy agak terkejut,Tetapi jimmy tidak percaya kerana beliau ade sms dgn Julie sebelum berangkat ke perlis

Jimmy pon tunjuk semua sms itu kpd ibu bapa Julie..

Setelah membaca dan melihat no telefon tersebut,ibu bapa Julie hairan kerana cara sms dan no telefon itu memng Julie yg punye…

Utk mendapatkan kepastian,ibu bapa Julie bawak jimmy ke tnah perkuburan Julie..

Jimmy maish x berpuas ati dan mengorek kubur Julie…

Memng betol Julie sudah mati dan berada didalm kubur tersebut..

Jimmy semakin hairan dan ketakutan…

Sebelum julie meninggal,julie telah berpesan kpd org tua die supaya kalo dia mati,tnm skali hp die sbb die terlalu syg kt hp nih..

Ibu bapa Julie turut menceritakan hal ini kepada jimmy..

Jimmy pon cuba sms Julie didepan ibu bapa Julie,

"awk ngah wat pe??"

Tidak lma kemudian,hp jimmy berbunyi dan ade satu sms diterima,apabila buka shj sms tersebut,kesemua mereka terkejut beruk kerana sms itu dibalas oleh Julie dan sms tersebut berbunyi

"xde wat papepon..awk da smpai ke??"

Jimmy semakin panic dan membalas "ibu bapa awk kata awk da MATI??"

Dan Julie pon balas "memng sy da meninggal.."

Jimmy cuba beraniakn dri dan membalas semula sms tersebut dgn "ABES 2,MCM MANE AWK BOLEH BALAS SEMUA SMS SY??"

Tidak lama kemudian,hp jimmy pon berbunyi lg...

Kesemua mereka menjadi semakin panik,takut dan mcm bermain difikiran mereka semasa jimmy hendak membaca sms tersebut...

Apabila mereka baca sms tersebut,mereka jd terkejut BEROK & kehairanan n terpinga-pinga…

Kerana sms etrsebut berbunyi

"DIGI ADA DIMANA-MANA" hahahahahahahaha

p/s...pd sesape yg dah bc...toksahla bising2 kata dah bc...

Life..


Life..

Ak Seperti orang len yg mencari cinta, tp ak takut akan terjadi sperti hal yg lepas.. knape baru sekarang terjadi... kenapa tidak dulu ag.. bilalah cinta akan muncul kan.. bilalah my prince charming nk dtg jemput i ngan kete kuda... tp tulah nk mencari cinta sgt sukar.. nk mencari cinta ni untuk selamanya bkan seketika...

hanya allah yg tau isi hati aku.. cmne yg ak alami sekarang.. walau luaran hepy.. tp dlaman yg pasti x hepy sbnarnye..kekadang kite jd sedih bila melihat pasangan kekasih lalu lalang smbil berpegangan tangan. smbil bergurau senda. sambil berkongsi aiskrim bersama.. ak teringat kenangan dahulu.. dan diatas sebab itu ak inginkan kenangan yang baru... kenangan yg akan kukongsi bersama yg tersayang.. bila ia akan mucul kan... ak berharap insan yg ingin bertakhta dihati ak jujur,ikhlas dan setia..

ak masih dilanda fobia, tp perasaan ingin dicinta tetap ada..perasaan takut pon ade.. mcm mane lg ak nk buat... mcmana ak nk hadapi.. i need sumone can protect me from all keburukan diluar sne.. tp spe... cinta internet kekadang uat ak takut.. cinta kebetulan pun buat ak takut.. bis2 cinta mcmana ag yg uat ak tenang.. pilihan kuarga????

nooo.... xkan.. ak x ske.. biarlah ak yang pilih teman hidupku sendiri.. semoga allah memberkati hdup ak untuk selamanya....
aminnn...

Pangkor...





Baru-baru ni ak ke Pangkor.. Saje nk Release Tension yg teamat sgat... mmg best sgt dapat g bercuti segala penat hilang, tension pun hlang.. bkan senang dpat g bercuti.. dulu ak punya impian.. masa nk pg tue perghhh sepatutnya singkat je masa.. tp dek kerana silap jalan trus jadi lama.. dari ikut jalan dekat trus ikut jalan jauh.. parah2...

impian 1- Nak g bercuti dgan yang tersayang smbil tgk sunset yang indah2 belaka.. tp x kesampaian.. alangkah sedihnya.

17/07/09

Kehidupan..


Aku Berterima kasih Kepada Family.. Dalam Masa 9 bulan ku Berduka n Bersendirian, Mereka tak putus2 beriku semangat dan kata2 nasihat serta sokongan untuk aku teruskan kehidupan.. Walaupun aku kini bersendirian, ak kne tempuh dgan tabah.. Mmg kata orang cinta itu menyakitkan, inilah yg aku alami.. cinta yg tidak kesampaian...Hanya tuhan yang tau ape yg aku rasa dr dulu hingga kini...mama,abah, adik yng sentiasa bersama dganku disaat susah senang...

p/s : Tidak Lupa kepada keluarga Bekas tunang tersayang juga sentiasa bersama denganku disaat susah dan senang sepanjang perhubungan aku dengan bekas tunangku.

Cinta Pertama...

Orang kate Cinta Pertama sukar dicari ganti... mmg benar..tetapi tak semudah itu kite boleh melupakan cinta pertama.. bgitu juga ak... perit sgt nk melupakan cinta pertama.. kerana cinta pertama yg bnyak mengajarku tentang erti kehidupan yang sebenar, Bukan mudah n sewenangnya dapat kita melupakan cinta pertama.. Tapi kalo dh jodoh kami ditentukan begitu kita sebagai hambanya kenalah hadapi dengan tenang n sabar.. Perit sgat yang aku lalui.. perit.. bukan mudah kita nk lalui tanpa insan yag bergelar kekasih.. kesabaran tue amat penting.. biarlah ak mengetahui knape kami ditakdirkan tidak bersama lagi..


p/s: Aku Berterma Kasih kepada Allah Kerana Berikan Ak petunjuk.. Dan Bersyukur dgan Ape yg Ditunjuk.. Tidak Lupa Pada 1st Love terima kasih diatas ape yg kau lakukan padaku.. dan terima kasih diatas cinta,kasih sayang yg kau berikan padaku..